پرسش های متداول دانشجویان

پرسش: چرا نمی توانم در سامانه جامع دانشگاهی وارد شوم؟
پاسخ:
  1. اینترنت خود را بررسی کنید.
  2. شناسه کاربری و یا گذر واژه نادرست است.
  3. در سمت راست صفحه روی واژه تنظیمات کلیک نموده و گزینه غیر فعال کردن صفحات دیگر را انتخاب نمایید.
  4. سامانه جامع دانشگاهی هر چند ماه یکبار از شما می خواهد که گذر واژه خود را تغییر دهید، احیانا به این هشدارتوجه نکرده اید.
پرسش: نام کاربری یا پسوورد(گذرواژه) سیستم جامع دانشگاهی را فراموش کردم باید چکار کنم؟
پاسخ: تمام دسترسی های مربوطه به آموزش دانشکده ها داده شده است و با تماس با بخش آموزش دانشکده خود میتوانید مشکل را رفع نمائید.

پرسش: در هنگام پرداخت شهریه با خطای "سرترم شهريه دانشجو براي ترم مورد نظر وجود ندارد" مواجه می شوم و مبلغی نمایش داده نمی شود؟

پاسخ:در منوی شهریه از گزینه ترم پرداخت روی ؟ (علامت سوال) کلیک نمائید و ترمی که میخواهید شهریه آن را بپردازید و بدهی دارید را انتخاب کنید سپس شهریه نمایش داده می شود.

پرسش: برای مشاهده نمره، هیچ نمره ای نمایش داده نمی­شود در صورتی که نمرات اعلام شده است؟
پاسخ: در منوی آموزش، وارد صفحه اطلاعات جامع دانشجو شوید سپس در ستون وضع و نوع ترم بر روی ترم مورد نظر کلیک نمائید تا نمرات را مشاهده کنید. در صورتی که نمره ای نمایش داده نمیشود به خاطر یکی از دلایل ذیل است:
  1. نمره اعلام نشده یا هنوز برای شما وارد نشده است.
  2. ارزشیابی را انجام نداده اید.
  3. مشکل از سیستم شماست: حافظه و کش مرورگر خود را پاک نمائید یا از مرورگر یا سیستم دیگری برای نمایش استفاده فرمائید.

پرسش: هنگام تایپ در سیستم جامع دانشگاهی نمیتوانم فارسی تایپ کنم؟
پاسخ: ابتدا زبان اصلی کیبورد ویندوز روی انگلیسی باشد، سپس در سیستم جامع دانشگاهی با فشردن دکمه Ctrl کیبورد، زبان بین دو زبان فارسی یا انگلیسی تغییر میکند.

پرسش: هنگام ورود به سیستم صفحه ای از اطلاعات شخصی ام می آید و نمیتوانم وارد صفحه سامانه شوم؟
پاسخ: پس از ورود و تکمیل اطلاعات در انتهای صفحه  "اطلاعات فوق مورد تایید اینجانب می باشد" را به "بله" تغییر دهید سپس دکمه  را کلیک نمایید در صورتی که فرم را به طور صحیح تکمیل کرده باشید در انتهای صفحه سمت چپ بر روز گزینه  کلیک نموده تا صفحه اصلی برای شما ظاهر شود.

پرسش: در پیشخوان خدمت درخواستم نمایش داده نمیشود؟
پاسخ: در صفحه پیشخوان خدمت از بالای صفحه سمت چپ گزینه "همه موارد" را انتخاب نمائید.

پرسش: درخواستی در پیشخوان خدمت داده ام ولی نمیدانم باید از کدام قسمت پرداخت الکترونیکی را انجام دهم؟
پاسخ: در صفحه پیشخوان خدمت روی درخواست مورد نظر قسمت عملیات، گزینه ای به شکل وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید پرداخت خود را انجام دهید.

پرسش: در درخواست گواهی اشتغال به تحصیل پس از ارجاع از طرف کارشناس دانشکده، متن گواهی اشتغال به تحصیل قابل مشاهده نیست ؟

پاسخ: درخواست به کارشناس بازگردانده شود و کارشناس نسبت به آرشیو آن اقدام و سپس به دانشجو ارسال نماید.

پرسش: برای دریافت شناسه بهشتی و تغییر رمز عبور و مشکلات مرتبط یا اینترنت مهمان چه کاری انجام دهم؟
پاسخ: باید به سایت id.sbu.ac.ir مراجعه فرمائید.